top of page
  • Yazarın fotoğrafıMelih Taşcı

Bir Oyuncunun Gözünden Cyberpunk 2077

CD Project Red tarafından geliştirilen Cyberpunk 2077, uzun süren yapım süreci ve bitmek bilmeyen erteleme kararları ile 2020 yılının en çok ses getiren oyunlarından biri olmayı başardı. Çıktığı günden bu yana çeşitli güncellemelerle deyim yerindeyse "toparlanmaya çalışan" Cyberpunk 2077, günümüzde oyuncular arasında halen tartışılmakta.


Çeşitli kuruluşlar Cyberpunk 2077 hakkında eleştiride bulundular. Bu eleştiriler ve incelemeler profesyonel oyun eleştirmenleri tarafından gerçekleştirildi. Ben de bu oyuna bir de oyuncunun gözünden bakmak istedim. İşte Cyberpunk 2077 hakkında görüşlerini sorduğum oyuncu Nizex'in cevapları:


Oyunun mekanikleri nasıldı?


Oyunun mekanikleri beklenenin çok çok altında çıktı, ben oyunu oynarken gerçekten oynanış hissiyatını azaltacak hatalarla karşılaştım. Genel olarak mekanikler böyle bir oyun için çok basit ve yetersiz, kolaya kaçılmış gibi geldi bana.


Oyunun animasyonları nasıldı?

Animasyonlar aynı şekilde hatalarla dolu hatta bu hatalardan dolayı herhangi bir görevi yaparken o görevi yeniden yapmanız gerekebilir hatta bu hatalar yüzünden ölebilirsiniz.


Oyunun hikayesi nasıldı?

Bence oyunun hikayesi %100 tamamlanmamış. Karakterler arasındaki bağlar gayet güzel ancak bu karakterler hem yetersiz hem de bu karakterler arasındaki geçmişte yaşanmış olaylar çok akıcı bir şekilde anlatılırken oyundaki zaman -2077- gereğinden kısa ve yetersizdi.


Oyunun görevleri nasıldı?


Ana görevler de aynı şekilde hikayenin bu durumundan etkilenip bana göre eksik kaldı. Yan görevler ise gayet güzeldi . Fakat burada beni hayal kırıklığına uğratan bir durum var, ben CD Project Red’den yepyeni bir arayüz ile sunulmuş daha ayrıntılı görevler bekliyorken klasik Witcher 3 kontrat mantığı ile yan görevler eklenmiş. Birisi sizi arıyor veya mesaj gönderiyor. Bu görevler geri alma, hırsızlık gibi kategorilere ayrılıyor. Tamam güzel olmuş yeni bir şey denebilir ancak bunların durduk yerde şehirdeki insanların bizi arayıp "bu eşyamı şu çaldı, git ondan geri al" şeklinde değil de daha çok emek ile önümüze sürülmesini beklerdim.


Oyun karakterleri nasıldı?

Karakterlerin gayet güzel olduğunu düşünüyorum. Tabi şuan oyun RPG kategorisinde yer almıyor bildiğim kadarıyla Open World Action Game olarak geçiyor. Bundan dolayı ise karakterler ile olan bağlarımız birkaç karakter hariç ki bir elin parmaklarını geçmez, bizim seçeneklerimizle geleceği ve onunla olan ilişkimiz belirleniyor. Kalan karakterlerde ise her şey oyun başındaki gibi işleyerek devam ediyor.


Oyun bir RPG oyunu mu?

Oyun bir RPG oyunu değil, resmi olarak da bu kategoride yer almıyor.


Oyunun müzikleri nasıldı?

Müzikler olarak Johnny Silverhand, Samurai ekibi ile çıkmış olan şarkıları hariç "bu sahneye uygun bir şarkı, bu sahnede şarkıyla beraber çok güzel bir durum almış" diyeceğim bir şarkı yok. Samurai şarkıları hariç.


Oyunda "bug" var mı? Varsa oyundaki "buglar" oynayışını nasıl etkiledi?

Oyunda "bug" var mı yerinde "bug da oyun var mı desek yeridir." Ben oyunda "visual buglar" hariç karşılaştığım en büyük "bug" aracımı sürerken birden yerin altına saplanması ve öylece kalması. Ayrıca diğer büyük bir "bug" ise, bu durumdan çoğu oyuncu, yayıncılar mağdur oldu, sinematik ekranı bitiyor ancak oyunun kamerası sinematik ekranındaymış gibi davranıyor. Bu durum ise senin kayıt almanı, herhangi bir şey kullanmanı engelliyor. Bu durumdan ötürü oyunu fazladan beş saate yakın bir süre daha oynadım.


Oyunun sevdiğin yanları neler?

Oyunun sevdiğim yanları Rogue, Akira, Panam, Judy karakterleri ile aramızdaki bağın kuvvetli olması ve gerçekten oyunda zora düştüğümüzde bizi hiçbir zaman yarı yolda bırakmamalarıydı. Grafikleri de gayet güzeldi ancak optimizasyonu konusunda şüpheliyim.


Oyunun sevmediğin yanları neler?

Oyunun sevmediğim yanları "buglar", müziklerin görevlerle uyuşmazlığı, vuruş hissiyatı, araç sürüş mekanikleri, arayüz. Arayüzü de ekleme sebebim önceden alışık olduğumuz bir arayüzü tekrardan neredeyse hiçbir değişiklik yapmadan eklemek ne kadar mantıklı bilemiyorum bence çok yanlış.


Oyuna on üzerinden kaç puan verirdin?

Oyuna on üzerinden yedi puan veriyorum. Gerek "buglar" gerek hikaye yetersizliği gerek mekaniklerin basitliği için fazla bile olabilir.


Diğer oyunculara önerir miydin?

Oyunu diğer oyunculara önermiyorum demek yanlış olabilir. Ne öneriyorum ne önermiyorum. Oyunu satın alıp "bu neymiş" deyip sile de bilirsiniz, "vay be ne oyunmuş" deyip saatlerinizi gömebilirsiniz. O yüzden bu konuda çekimser olmak en mantıklı cevap olacaktır.


Oyunu Türkiye'deki satış fiyatı ile satın alıp oynamayı önerir misin?

Oyunun fiyatı 250 TL, şuan bir indirim var 199 TL yanlış hatırlamıyorsam. Bence bu kalite için çok yüksek bir fiyat. Türkiye için düşürülmüş kurları da göz önüne alırsak bu konu ile ilgili daha ileriye gitmek mantıklı olmaz.


CD Project Red hakkındaki düşüncen nedir? Oyuncular CD Project Red'e sinirli mi?

CD Project Red bu projede başarısız olacaklarını bence kendileri de biliyorlardı. Yani şöyle ki oyunun yeterli akıcılıkta oynatmayacağını bildikleri halde oyuncuları denemek için PS4’e çıkarttılar. Ardından ise özür dileyip oyunculara geri paralarını iade ettiler. Bu projede başarısız olmaları belki de gelecekteki projelerinde daha başarılı olmalarını sağlayacak.

61 görüntüleme0 yorum

İlgili Yazılar

Hepsini Gör

Comentários


bottom of page