top of page
  • Yazarın fotoğrafıMelih Taşcı

Bir Oyuncunun Gözünden Red Dead Redemption 2

Oyuncular arasında şanını duymanın kalmadığı, ünlü oyun geliştirme şirketi Rockstar'ın dev projesi Red Dead Redemption 2 şüphesiz döneminin çok ötesinde bir oyundu. Çeşitli basın kuruluşları tarafından övgülerle anılan Red Dead Redemption 2, oyuncuların gönlüne de taht kurmayı başardı.


Çeşitli kuruluşlar Red Dead Redemption 2 hakkında eleştiride bulundular. Bu eleştiriler ve incelemeler profesyonel oyun eleştirmenleri tarafından gerçekleştirildi. Ben de bu oyuna bir de oyuncunun gözünden bakmak istedim. İşte Red Dead Redemption 2 hakkında görüşlerini sorduğum oyuncu MustakuAlp'in cevapları:


Oyunun mekanikleri nasıldı?


Mekanikler özellikle tabanca ve pompalı tüfek ile oynarken aşırı tatmin ediciydi, mesela FPS bakış açısına alıp çatıştığımız insanların üzerine çıkıp beynini patlatmak büyük keyif veriyor. Fakat bıçak ya da onun gibi yakın dövüş silahları biraz yavan gibi geldi bana. Ayrıca altıpatlar kullanmak aşırı keyifli filmlerdeki gibi ağır ağır çekip ortalığın içinden geçebilirsiniz. Bir de bazen çok güzel vuruşlar yaptığınız zaman sanki bir filmmiş gibi vuruşunuzun etkisini gösteren animasyon giriyor araya, merminin adamın kafasına girmesi gibi.

Ben RDR2’yi konsolda oynadım o yüzden vuruş hissiyatını falan çok daha derinden hissettim (kolun titremesi sayesinde.)


Oyunda zaten çok fazla binilebilir araç yok ama at kullanmak çok keyifli. Oyunda birçok at çeşidi var oyun başında size varsayılan binek olarak at veriliyor bir

tane ama çok da iyi olmayan bir at bu. Siz ister at tüccarından ister de doğadan veya başka bir kişiden at bulabilirsiniz. Ben Arap Atı bulmuştum sakinleştirmek ve binmek çok zor oldu, onu bulmak için haritanın diğer ucuna kadar gittim ama kesinlikle değdi. Atınızla duygusal bir bağ kuruyorsunuz atınızın ölmesine karşın "horse reviver" bulundurmalısınız yoksa atınız yaralanınca ölebilir ve aynı şekilde yiyecek bulundurup onu taramalısınız. Bunları yapmayıp atı geliştirmezseniz onun faydalı özelliklerini kullanamazsınız.

At mekanikleri harika size gerçek bir at deneyimini yaşatıyor mesela Witcher 3’teki at mekanikleri çok yavandı ama RDR2 size kullandığınız şeyin at olduğunu hissettiriyor. Onun dışındaki araçlar tatmin etmiyor hiçbir şekilde ve kullanması da zor.


Oyunun animasyonları nasıldı?


Oyunun animasyonları ara sahneler dışında nadir de olsa saçmalayabiliyor oyundaki bazı etkenler yüzünden (çok nadir). Onun dışında yürüyüş, koşma, dövüş, silah çekip mermi değiştirme veya konuşma animasyonları çok gerçekçi. Ara sahnelerin kalitesi zaten film kalitesi gibi konuşmaya bile gerek yok.


Oyunun hikayesi nasıldı?


Oyun bize 1899 Amerika’sındaki “outlaw”ları anlatıyor. Oyunumuz ana karakterimiz yani Arthur Morgan’ın bulunduğu Dutch Van Der Linde çetesinin kanun adamlarından kaçmasıyla başlıyor. Oyunun temelinde biz av, kanun adamları yani pinkertonlar ise avcı konumundalar. Oyunun tek bir odağı yok hikayeyle ilgili hikaye bütün halinde incelenmeli ama genel olarak hikaye av-avcı ilişkisi ve O’driscoll gibi çetelerle olan çatışmalarımız üzerine kurulu. Nihai amacımız Amerika’dan kaçıp özgür bir hayat sürmek.

Oyun benim oynadığım en güzel hikaye oyunuydu. Sanki 15 20 saatlik bir Tarantino filmi izlemek gibiydi (sadece hikaye) bir başyapıttı resmen. Karakter gelişimleri, diyaloglar, aksiyon, kurgu, müzikler ve muhteşem bir son. İnsan daha fazla ne isteyebilir?


Oyunun görevleri nasıldı?


Oyunun görevleri çok sürükleyici ve çeşitli fakat size yeterli özgürlüğü vermiyor veya görevi istediğiniz gibi şekillendiremiyorsunuz. Oyun size “Şunu yakala”, ”Git ve x yerinden şunu al” tarzında komutlar veriyor. Görevlerde daha özgür olabilirdik…


Oyunun yan görevleri yeterli mi?


Bence gayet yeterliydi. Çok çeşitte yan görev var oyunda aklıma gelenleri sayayım; kamptan birileriyle ava gittiğimiz veya balığa gittiğimiz bölümler var, bir tane fotoğrafçıya yardım ettiğimiz bölümler var; bir sirk şovmeninin kaçan hayvanları yakaladığımız bölümler var (aslan, kaplan, zebra) ünlü "gunslingerlar" ile yaptığımız düellolar var, bir bilim insanına yardım ediyoruz elektrikli sandalyesi için…

Daha çok örnek var ama aklıma bunlar geldi. Kısacası yeterli.


Oyunun karakterleri ne düşünüyorsun?


Bu konuda, en sevdiğim olaylardan birisi de karakterlerin gelişimleri.

Arthur Morgan yani ana karakterimiz oyunun başında çok nötr bir insandı silikti ama oyun ilerledikçe hem vahşileştiği zamanlar hem de olgunlaştığı zamanlar oldu kamp liderine yani Dutch’a çok büyük saygı duyan Arthur zamanla onun sözlerini dinlememeye başladı ve bambaşka bir insan oldu. (Spoiler: Oyun ortalarında başına gelen bir olay yüzünden artık eski umursamaz ve kirli işleri yapan birine, daha dönmemek üzere gitti ve yerini daha olgun ve bilge Arthur’a bıraktı.

Dutch Van Der Linde yani liderimiz çok alfa bir karakter hitabeti çok kuvvetli ve insanları ikna kabiliyeti ve karizması da çok kuvvetli nihai amacı çalabildiğimiz kadar para çalıp kamptakileri bu kaçak hayatından sıyırmak, fakat oyunun ortalarında olan bir olay sebebiyle zaman geçtikçe eski babacan Dutch gidip yerine, soğukkanlı ve gerçek bir outlaw olan “çılgın” dutch geliyor.)

Oyundaki diğer karakterler de karakter gelişimi gösteriyor ama bana göre 2 ana karakter var: Benim gözümde onlar da Dutch ve onun sağ kolu olan biz yani Arthur Morgan.


Oyunun müzikleri nasıldı?


Müzikler oyunun en sevdiğim kısımlarından birisiydi. Özellikle görevlerde aksiyon yerlerinde çok güzel girip sizi moda sokabiliyor ya da hüzünlü bir sahnede gözünüzden yaş akmasına sebep olabiliyor. Hatta bazen canım sıkılınca açar dinlerim. "See the fire in your eyes" ve "That’s the way it is" favorilerimdendir.


Oyunda hatalara ne sıklıkla denk geldin?


Hatalara çok az denk geldim. Normal olarak bir Rockstar oyunu.


Oyundaki hatalar oynanışı nasıl etkiledi?


Oynanışımı etkileyen bir hata yaşamadım.


Oyunun sevdiğin yanları neler?


+Hikaye.

+Oynanış.

+Mekanikler.

+Müzik.

+Kurgu.

+Diyaloglar.

+Açık dünya.

+İçi dolu NPC’ler.

+Oyunda öylece takılıp doğanın tadını çıkarmak.


Oyunun sevmediğin yanları neler?


Görevlerdeki Rockstar klasikliği.


Oyuna 10 üzerinden kaç puan verirdin?


Bu oyun bana göre kelimenin tam anlamıyla 10/10luk bir oyun.


Oyunu diğer oyunculara önerir miydin?


Hikaye sevmeyen oyuncular ya da GTA5 beklentisi olan arkadaşlar almasın. Onun dışında öneririm kesinlikle.


Oyunu Türkiye kuru ile satın alıp oynamayı önerir misin?


Şu an ne kadar bilmiyorum fiyatı ben PS4'e 260 liraya satın aldım ve gram pişman olmadım. Burada ki oyunlar çok pahalı bir noktada artık ve bence RDR2'nin ederi 250 300 lira etmesi normal geliyor bana maalesef.


Rockstar Games hakkında düşüncelerin neler?


Çok saygı duyduğum bir şirket yaptıkları her şeyi layıkıyla yapıyorlar, acele etmeden vakitlice yapıyorlar ve ortaya RDR2 gibi bir başyapıt çıkıyor. Gerekirse 10 senede 1 oyun çıkarsınlar böyle kaliteli olsun.


RDR2'den önce RDR1 oynamış mıydın?


Hayır oynayamadım. RDR2’ye başlamadan önce kısaca baktım hikayesine ama zaten oyun öncesini anlatıyor.


RDR1 oynamamış oyuncular, bu oyunda seriye dahil olabilir mi?


Oyun RDR1’in öncesini anlattığı için problem yok fakat bilgi sahibi olmak adına kısaca bakılmalı hikayesine.


Oyunla ilgili, son olarak söylemek istediğin bir şey var mı?


Alıp oynamayan çok şey kaybeder şu kısa hayatta herkes vakti varken oynamalı.

89 görüntüleme0 yorum

İlgili Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page